Miten pahaksi voi rappio päästä? Tällä kertaa tämä koskee ehkä vähemmän lapsia, mutta ehkä vielä huolestuttavampaa, että hiipii muillekin elämän alueille tämä.

Olen ollut suunnattoman tarkka, vihainen, raivostunut ja ties vaikka mitä siitä, että astiat kuuluu huuhdella pesun jälkeen. Mutta nyt annoin eilen ihan luvan jättää huuhtelematta. Ja tänään olin jo vähällä sortua itse samaan. No tämän päivän astiat ovat silti vielä huuhdeltuja.

Olen myös alkanut syömään omenoita kuorineen, muitakin kuin suomalaisia. Toki edelleen jollakin puulla mitattuna vain kotimaisia.

Lasten hoidossa rappio on edennyt siihen, että väsymystä ulvova ja kauppa matkan suklaamunaa huutava Oula joutui yksin sänkyyn jatkamaan huutoa, kun ei kitinä loppunut varoituksista huolimatta. Itkemistä en kiellä, mutta sen suklaamunan ruikuttamisen.

Samaten Oula joutui sänkyyn yksin eilen illalla, kun oli isin vuoro nukuttaa. Huusi se raukka sieltä äitiä kerran, mutta minä vain vastasin, että olen tässä lähellä. Ja taisi se lapsi sitten nukahtaa.

Tänään olen onnistunut olemaan raivostumatta ihan mahdottomasti, vaikka uni on painanut kovasti. Ja leikittykin on jo ihan kivasti. Ja nukuttu kamarin lattialla. Ja taas Oula joutui nukkumaan yksin, kun ei asettunut ollenkaan viereeni lattialle, kannoin hänet sänkyyn ja käsin pysyä. Otin istuimessaan heränneen vauvan viereen tissille. Ja nukuimme 2,5h.

---

Muuten kuuluu sellaista kivaa, että asunnossa on vesivahinkoja, ja meidän on muutettava pian pois. Nyt kovasti yritämme saada oman talon muutto kuntoon. Ja äkkiä. Pahalta näyttää kyllä. Eli ehkä saamme muuttaa yhden ylimääräisen kerran.